Katakolon, Griekenland - Olympia - Reisverslag uit Katákolon, Griekenland van Rene en Jolande Hoornweg - WaarBenJij.nu Katakolon, Griekenland - Olympia - Reisverslag uit Katákolon, Griekenland van Rene en Jolande Hoornweg - WaarBenJij.nu

Katakolon, Griekenland - Olympia

Blijf op de hoogte en volg Rene en Jolande

08 Oktober 2015 | Griekenland, Katákolon

We hadden vandaag een excursie naar Olympia. Hier waren vroeger tempel voor de 12 goden van Griekenland. En natuurlijk is het bekend van de Olympische spelen. We hadden een gids, Feliz genaamd die ons heel veel informatie heeft gegeven, heel erg goed. Oo over de economie, olijfproductie. In Olympia zelf vertelde ze veel over de Olympische spelen. De spelers moesten zowel fysiek aan moreel hoogstaand zijn. Overtredingen werden zwaard bestraft. Als je iemand probeerde om te kopen, als vals speelt kwam een een beeld va jou te staan waarop je schanddaden weren vermeld, Zo hielp je jr eigen reputatie van, die van je familie en de plaats die je vertegenwoordigde om zeep. Dat was heel wat beter als je tegenwoordig hoort. Je lag er toen uit, tegenwoordig kan je va alles uitvreten en dan nog blijven sporten. We kunnen heel wat leren van die oude Grieken.

De dag was een beetje te warm, 26 graden maar door alle lichte stenen werd de gevoelstemperatuur aanmerkelijk hoger.