Niet naar Oblia op Sardinië - Reisverslag uit Civitavecchia, Italië van Rene en Jolande Hoornweg - WaarBenJij.nu Niet naar Oblia op Sardinië - Reisverslag uit Civitavecchia, Italië van Rene en Jolande Hoornweg - WaarBenJij.nu

Niet naar Oblia op Sardinië

Blijf op de hoogte en volg Rene en Jolande

01 Oktober 2015 | Italië, Civitavecchia

Onze kapitein heeft contact gehad met de burgemeester van Oblia op Sardinië. Ze hebben een code rood afgegeven. Er worden hevige storen verwacht en ook gevaar voor de bevolking. Schepen kunnen niet terecht, scholen zijn preventief gesloten. De vorige keer zijn er ongeveer 8 doden gevallen met een dergelijk weer. We zijn uitgeweken naar Civitaveccia, wat de haven naar Rome is.

De zee is rustig geweest. 's Avond hebben we vernomen dat er hevige storm en overstromingen zijn geweest in de Cote Azur, waar we net vandaan zijn gekomen. Ook daar overstromingen een een tiental doden. Het is verschrikkelijk. Toch zijn we ook dankbaar dat wij er niet in hebben gezeten. Het is dus best dubbel allemaal.

We zijn in Civitaveccia gebleven en hebben daar mooie foto's gemaakt. Jullie houden het nog tegoed. We hebben regen gehad, dus het aantal foto's is minder geworden. Lekker op de boot gebleven.